UN ESTUDI QUANTIFICA EN GAIREBÉ 5 MILIONS EL RETORN ECONÒMIC DE 17 PROVES ESPORTIVES DE BANYOLES DURANT EL 2017

· Els campionats d’Espanya de rem i de triatló, l’Open Alforges Internacional de horseball i la Copa catalana internacional de BTT, entre les proves amb més impacte.

· El retorn econòmic de les proves ha repercutit, sobretot, en serveis d’hoteleria (2,5 milions).

L’Ajuntament de Banyoles ha fet públic avui un estudi que quantifica en gairebé 5 milions d’euros l’impacte econòmic que ha suposat per a la ciutat acollir, aquest 2017, 17 proves esportives, d’àmbit nacional i internacional. L’estudi s’ha centrat en 17 de les més de 30 competicions que acull anualment la ciutat, de disciplines com rem, bicicleta, triatló, horseball, natació o running, d’entre les quals s’inclouen les proves més importants.

Les competicions que han suposat més impacte econòmic aquest 2017 han estat el Campionat d’Espanya de rem en categories aleví, infantil i cadet (1 milió d’euros), el Campionat d’Espanya de triatló (1 milió d’euros), l’Open Alforges Internacional de horseball (800.000 euros) i la Copa catalana internacional de BTT (500.000 euros).

L’estudi detalla que, dels 5 milions d’euros de retorn, 2,5 han repercutit en establiments d’hoteleria de la ciutat i la comarca, amb 40.000 pernoctacions, 2 milions han repercutit en serveis de restauració, comerç i cultura (entre d’altres) i 250.000 euros, han estat directes per l’ajuntament en forma, per exemple, de quotes d’inscripció.

Segons l’informe, dels 5 milions d’euros de retorn, 4,4 milions han estat com a resultat de proves organitzades per l’Ajuntament de Banyoles, moltes vegades, en col·laboració amb federacions esportives, entitats i altres administracions, mentre que els 420.000 euros restants, s’han generat a partir d’accions impulsades per empreses privades del territori, sobretot relacionades amb estades esportives.

Les dades, fetes públiques avui, també indiquen que les proves que tenen una durada d’un dia, com per exemple la Mitja Marató del Pla de l’Estany, el Triatló de Catalunya, la Travessia de l’Estany o la Volta a l’Estany nedant, han generat, aquest 2017, 220.000 euros. Precisament, un dels objectius per l’any 2018, segons ha explicat el regidor d’esports de Banyoles, Jordi Congost, és que, per les proves d’un dia, els esportistes i acompanyants es quedin a dormir a la ciutat.

Segons l’estudi, les 17 proves estudiades han suposat la visita d’uns 10.500 esportistes i uns 18.000 acompanyants.

L’estudi, dut a terme per una empresa externa a l’ajuntament, s’ha basat en un treball de camp per poder objectivar les dades en base a una enquesta als esportistes i acompanyants que han visitat la ciutat.

Per obtenir els resultats, s’han estudiat diversos paràmetres com si els esportistes i acompanyants dormen a Banyoles, quants dies hi dormen, quant es gasten per pernoctació o què es gasten a banda del necessari per pernoctar, entre d’altres.

El regidor d’Esports de Banyoles, Jordi Congost, ha manifestat que “per al 2018 hi haurà menys proves esportives, no volem fer proves només per fer-les, hi volem posar mesura, per això eliminarem el duatló, entre d’altres proves”.

Les 17 proves esportives estudiades han estat, entre d’altres, les següents: el triatló internacional, el Campionat d’Espanya de rem, l’Open Alforges Internacional de horseball, el Campionat d’Espanya d’aigües obertes, la Copa catalana internacional de BTT, el Trofeu Pedro Abreu, el Duatló de Banyoles, la Mitja Marató del Pla de l’Estany, l’Open internacional de rem, el Campionat de Catalunya de rem olímpic, el Triatló B, la Volta a l’Estany nedant, el Triatló de Catalunya, la Travessia de l’Estany i la Milla urbana.