BANYOLES SERÀ LA SEU DE LA DESENA EIDICIÓ DELS JOCS CATALANS D’ESPORT ADAPTAT

El cap de setmana del 27 i 28 de maig de 2017 Banyoles acollirà la desena edició dels Jocs catalans d'esport adaptat que organitza la Federació catalana d'esports de persones amb discapacitat física i l’Ajuntament de Banyoles. Aquest Jocs catalans tenen seus itinerants i enguany han elegit el Pla de l’Estany. Les competicions de jocs adaptats seran de diverses modalitats esportives com ara l'hoquei en cadira de rodes elèctrica, la natació, la petanca, el pàdel, el volei terra, el ball esportiu, el bàsquet en cadira de rodes o el rugbi, entre d'altres. A més, també hi hauran espais de promoció de l'esport adaptat, oberts a la participació lliure i gratuïta de la ciutadania. Hi participaran uns 190 esportistes.

Els Jocs catalans d’esport adaptat es van crear per englobar en una mateixa seu, competicions i activitats d’esport adaptat. Des de la Federació catalana d'esports de persones amb discapacitat física pensen que el més important és l’agrupació del màxim nombre d’esportistes en un mateix lloc per facilitar-los els contactes i el coneixement d’altres esports adaptats i dignificar aquests campionats. La Federació catalana d'esports de persones amb discapacitat física agrupa 18 esports.

Durant la setmana prèvia al cap de setmana de competicions, es portaran a terme altres activitats com les Jornades d’esport adaptat a les escoles (a l’escola de Can Puig) i un col·loqui el dimarts dia 23 de maig, sobre la Discapacitat i l’esport. Aquestes propostes tenen una doble finalitat, d’una banda sensibilitzar a la població i als joves sobre l’existència de l’esport adaptat des d’una visió normalitzadora, i d’altra banda, donar a conèixer als professionals de l’esport i la salut les peculiaritats de l’esport adaptat per tal de trobar punts de connexió i sinergies alhora de generar nou coneixement.

Competicions més destacades:

Hockey amb cadira de rodes elèctrica:

Dissabte 27 de maig de 2017 - Banyoles

Lloc: Pavelló Municipal de La Draga (Parc de la Draga, S/N, 17820 Banyoles):

-         1er Partit: 10.00 hores | Comkedem – ADB Barberà

-         2on Partit: 12:00 hores | perdedor 1er partit - Dracs Sant Rafael

-         3er Partit: 16:00 hores | Dracs Sant Rafael – guanyador 1er partit

Bàsquet:

Dissabte 27 de maig de 2017 – Banyoles

Lloc: Pavelló Municipal La Farga (Passeig Mas Riera, 22, 17820 Banyoles)

-         Semifinal 1 (1er Partit): 10:00h inici partit (escalfament 9:30h) | UNES Barça – CE BCR CEM L’H

-         Semifinal 2 (2on Partit): 12:00h inici partit (escalfament 11:30h)  | Valida Sin Barreras CB MIFAS – Global Basket UAB