La novazelandesa Lisa Carrington, medalla d’or de piragüisme en K1 200 a Londres, ha triat Banyoles per preparar els Jocs de Rio de Janeiro, on és una clara favorita

Banyoles és un referent del turisme esportiu. I és que el turisme esportiu i el turisme familiar són el turisme majoritari que visita Banyoles, una ciutat cada vegada més especialitzada per donar un bon servei a aquest tipus de públic. L’any 2015 Banyoles va acollir entre participants i acompanyants de turisme esportiu unes 50.000 persones. I una d’aquestes persones que se sumaran a les dades del 2016 és Lisa Carrington.

Lisa Carrington és campiona mundial de piragüisme en K1 200 dels anys 2011, 2013, 2014 i 2015, campiona mundial el 2015 en K1 500, i campiona olímpica de K1 200 als Jocs olímpics de Londres. Un currículum espectacular i sobradament capaç de revalidar-lo als Jocs de Rio. Carrington s’entrena actualment a l’Estany i a les instal·lacions del Club Natació Banyoles, i hi estarà entrenant fins abans de competir. De fet, ha preferit fer la preparació a Banyoles i no al Brasil.

Aquest dilluns a la tarda a la Sala d’actes de l’Ajuntament de Banyoles, el consistori li ha preparat un acte de recepció, per felicitar-la i desitjar-li molts d’èxits als Jocs. A l’acte hi han assistit representants municipals encapçalats per l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, i representants del Club Natació Banyoles, entre ells joves piragüistes de la secció que han fet un emotiu passadís amb les pales a la Lisa Carrington. Carrington, que ha firmat al llibre d’honor de la ciutat, ha explicat que “ja vaig venir l’any passat a entrenar a Banyoles, és un lloc preciós, l’aigua està molt bé per remar, la gent és molt agradable i el menjar és molt bo. És dels millors llocs per preparar els Jocs olímpics”.

A l’acte hi ha assistit també el piragüista de Nova Zelanda, Marty McDawell, que també es prepara per la prova de piragüisme de K1 1000 metres a Banyoles, segons ha detallat “l’any passat ja vam venir i vam veure que era perfecte per remar i és dels millors llocs per entrenar, esperem tornar”.

L’entrenador de McDawell i Carrington és Gordon Walker. Walker ha explicat que “venim a Banyoles perquè l’aigua és de la millor del món per entrenar, en un futur repetirem per preparar competicions importants”.

Per altra banda, l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, ha manifestat que “ara mateix hi ha 8 triatletes no olímpics de Nova Zelanda que s’estan entrenant a Banyoles, el retorn són tots els esportistes que entrenen a Banyoles, i molts que repeteixen, ens dóna prestigi i, alhora, generen riquesa a la ciutat i al Pla de l’Estany”.

La representació banyolina a Rio és extensa ja que entre banyolins o vinculats a la ciutat hi haurà 6 esportistes: Carolina Routier, Esther Guerrero, Pau Vela, Àlex Sigurbjörnsson, Anna Boada i Aina Cid. Una representació banyolina que ja ha rebut en reiterades ocasions les felicitacions i els desitjos d’èxit de l’Ajuntament de Banyoles i de la ciutat. L’alcalde de Banyoles ha tornat a insistir que la ciutat estava amb ells.